Reklamacje

Reklamacja może być złożona na podstawie rękojmi lub gwarancji

- rękojmia: odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Konsumenta za wady fizyczne oraz prawne sprzedawanego towaru (określona powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym)

- gwarancja: dobrowolne, pisemne zobowiązanie Sprzedawcy (Gwaranta) do bezpłatnego usunięcia wady lub wymiany towaru na niewadliwy na warunkach określonych w „Oświadczeniu Gwarancyjnym”, zamieszczonym na stronie informacyjnej Sklepu w zakładce „Gwarancja”.

Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad.

Sprzedający odpowiada przed Konsumentem za wady przedmiotu przez okres 2 lat od wydania przedmiotu.

Jeżeli kupującym jest Konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego.

Za wadę fizyczną należy w szczególności uznać sytuacje, gdy produkt:

- nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub    przeznaczenia

- nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił kupującego

- nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował Sprzedawcę przy zawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co      do takiego jej przeznaczenia

- została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.

Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy.

Konsument może żądać również usunięcia wadliwej rzeczy na wolną od wad albo wymiany, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.

Roszczenie Konsumenta w stosunku do wadliwej rzeczy uznaje się za spełnione jeżeli Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie.

Ograniczenie wskazane wyżej nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad.

Reklamacja może zostać złożona przez Klienta:

- pisemnie na adres: ul. Kraszewskiego 4/1, 16-001 Kleosin lub

- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@prosport.biz.pl

Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji:

- informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady

- żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od    Umowy Sprzedaży

- danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.

Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.

W przypadku, gdy do ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji Klienta lub do wykonania uprawnień Klienta wynikających z rękojmi niezbędne będzie dostarczenie Produktu do Sprzedawcy, Klient zostanie poproszony przez Sprzedawcę o dostarczenie Produktu na koszt Sprzedawcy na adres: ul. Kraszewskiego 4/1, 16-001 Kleosin. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj wady, rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby niemożliwe albo nadmiernie utrudnione, Klient poproszony zostanie o udostępnienie, po uprzednim uzgodnieniu terminu, Produktu Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.

Prośba o dostarczenie Produktu nie ma wpływu na bieg terminu na ustosunkowanie się Sprzedawcy do reklamacji.

Koszty związane z uznaną reklamacją ponosi sprzedający.

Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem Sklepu Internetowego Usługobiorca może składać:

- pisemnie na adres: ul. Kraszewskiego 4/1, 16-001 Kleosin

- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@prosport.biz.pl

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl